donderdag 24 februari 2011

Repetitie 22 februari 2011

Vandaag waren we bijna compleet. Kubo en Witko waren er namelijk ook. Vandaar dat we begonnen zijn met het begin van de proloog om de mis-en-scène, de choreo en de muziek en zang nog eens op een rijtje te zetten. En dat maakte me blij, want het eerste lied begint echt al te klinken en ook de eerste aanzet van de choreo bleek te kloppen. Daarna door met scène 15. Dat lijkt een rare sprong, maar in deze scène zitten ook weer heel veel verschillende toneelbeelden, veelal zonder tekst. Bovendien komen er maar liefst drie liederen in voor, waarbij twee herhalingen. En in deze scène beginnen en eindigen Kubo en Witko qua tekst.
De Kantorka mocht voor het eerst haar Paaslied zingen (de kop is er dus af) en hetzelfde gold voor Kubo, Witko en Krabat wat betreft het feestlied.
Voor Juro kent deze scène een monoloog met een heel belangrijke schakel erin. Ik kan nu aan de slag met hetgeen ik gezien heb.
Daarna scène 1 doorgelezen, geduid en nog eens gespeeld. Vanuit het spelen weer wat tekst omgedraaid en aangepast, zodat het binnen mijn toneelbeeld een logischer geheel werd. Nu moet ik wel weer het begin van scène 2 aanpassen. Sneeuwbaleffect.
Volgende week wil ik het eindblok gaan doen (scène 26 en 27). Daar komt de rest van de liederen in voor en ook daar zitten uitgebreide mis-en-scènes in.
En eigenlijk hebben we dan het hele stuk gehad (ha ha). Alleen nog even die scènes daartussen (zo'n 20) invullen. That's all folks...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten