woensdag 19 januari 2011

Kick-off

Eindelijk was het zover! Na stiekem bijna 2 jaar voorbereiding, nadenken, fantaseren, musiceren, zweten en soms wakker liggen was-ie daar toch echt: de kick-off van MVDZM, De Meester Van De Zwarte Molen. En in mijn eigen-wijsheid zaten daar tot verwondering van sommigen niet alleen de spelende leden en het bestuur maar ook "wie is dat die ken ik nie". Toneelspelen bestaat niet alleen uit een regisseur en wat spelers en een aantal mensen die op het laatst ook eens op mogen draven voor wat hand- en spandiensten, maar ook uit decormensen, productiemensen, techniekmensen, kledingmensen en grime-mensen. En die hebben allemaal hun eigen ideeën en hun eigen kundes. En ik heb die allemaal niet. Dus waarom niet gevraagd of ze er vanaf het begin bij willen zijn, mee willen denken, hun ei willen leggen en mij willen overtuigen dat hun ideeën toch echt beter zijn dan de mijne (hopen ze...). Het moet gaan broeien. En broeien deed het deze avond. Nu is het zaak om het een met het ander te gaan laten praten, mensen de goede weg te wijzen, de goede communicatielijnen vinden en dan mag ik me met m'n spelers en m'n muzikanten vooral inhoudelijk bezig gaan houden.
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder.

En

SPEEL!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten