woensdag 26 januari 2011

De eerste repetitie

Gisteren de eerste repetitie gehad. Zoals altijd begon het natuurlijk te laat, omdat iedereen zo'n beetje komt binnendruppelen. Zou het dit jaar lukken om daar eens doorheen te breken?
Begonnen met een actieve warming-up: woesj-ho-zap! En lekker even met de bal spelen. Daarna het stuk door gaan lezen. Her en der wat uitleg gegeven, maar vooral niet teveel onderbroken. Ja, ik weet dat de intonatie niet goed is, er meer energie in moet et cetera et cetera. Komt wel. Eerst even niet meer struikelen over de dialectteksten. Even het stuk leren kennen. Even een beeld vormen van het stuk, nadenken over je eigen en andermans rol, fantaseren, SPELEN met gedachtes. En een dag niet gezongen is een dag niet geleefd, dus ook alvast geproefd aan het werklied. Als opdracht meegegeven: schrijf eens wat op over je personage en haal mij uit m'n hokje. Verras me! Volgende week tweede deel van de leesrepetitie en........

2 opmerkingen:

  1. Dit is een test, en nu blijkt dat je je moet aanmelden met een profiel uit een lijstje.
    Ik bof want ik heb een google acount, maar diegene die dat niet hebben zouden dus eigenlijk niet kunnen reageren,... lijkt me niet de bedoeling.
    Ik zoek het uit.

    Rob.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OK,..
    Ik heb de instellingen gewijzigd.
    Nu mag iedereen reageren
    Mits je "anoniem" kiest uit het lijstje en je een woordverificatieautorisatiepaswoord ingeeft.
    (da's een goeie voor galgje)

    Rob

    BeantwoordenVerwijderen