zaterdag 17 september 2011

De première (10 sep 2011)

Het is zo ver.
Het is niet meer van mij.
Het is van de spelers.
Ik heb mijn camera meegenomen. Ik moet wat te doen hebben. Er wordt gegrimeerd. Er wordt ingezongen. Men concentreert en focust zich. Ik bemoei me hier en daar met zaken rondom. Ik maak wat foto's.
Een half uur voor tijd spreek ik mijn spelers en medewerkers toe. Ik heb voor iedereen een toi-toi-toi en -zoals beloofd- een nieuwe spreuk op mijn t-shirt.
Een kwartier voor tijd moeten alle helpers de ring uit. Nog een paar laatste woorden aan de spelers, de group-hug en dan zoek ik een plaatsje aan de rand. Zitten kan ik niet. Grotendeels sta ik en maak foto's.
Wat de generale repetitie op woensdag al beloofde, wordt nu waargemaakt. Iedereen staat scherp, iedereen is gefocust. Première-spanning wordt omgezet naar spel.
We hebben schitterend weer.
En we hebben een schitterende voorstelling.
De reacties van het publiek zijn overweldigend.
Een droom wordt werkelijkheid.
Ik ben regisseur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten